NIBE warmtepomp offline? Zo herstel je de verbinding

Heeft je warmtepomp geen verbinding met internet?
Dan kunnen storingen en updates niet op afstand worden uitgevoerd.
Gelukkig is dit eenvoudig zelf op te lossen.

Zo los je het op

  • Zie je geen wereldbolletje? Zet dan de warmtepomp 5 minuten uit, via de witte schuifschakelaar onder het display. Zet de schakelaar op stand 0.
  • Na 5 minuten zet je de warmtepomp weer aan.
  • Verschijnt het wereldbolletje niet binnen 10 minuten? Bekijk dan de instructievideo om te zien waar het misgaat.

Samenvatting van de stappen uit de video

  1. Zie je geen wereldbolletje? Dan is er geen internetverbinding.
  2. Ga via ‘Info’ naar ‘service-info’.
  3. Staat ‘Netwerkkabel’ = nee? Controleer of de kabel goed in je router en je warmtepomp zit.
  4. Staat alles goed, maar staat er bij ‘Online’ = nee? Zet de warmtepomp 5 minuten uit en daarna weer aan. De verbinding wordt automatisch hersteld.
  5. Met de pijltoets ga je terug naar het beginscherm.

 

Update uitvoeren

Als de verbinding is hersteld, kan het zijn dat de warmtepomp – binnen enkele minuten – een update ontvangt. Deze moet je altijd uitvoeren. In deze video leggen we verder uit hoe je dat kan doen: https://www.youtube.com/shorts/-9yyKRVXHD4.

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.