Van NIBE Uplink naar myUplink

Met dit bericht willen wij je graag informeren over de software-update die NIBE heeft aangekondigd. Hieronder vind je meer informatie over het updaten van je de software van je NIBE warmtepomp. 

Let op: maak je al gebruik van de NIBE MyUplink app? Dan hoef je niets te doen.

Van NIBE Uplink naar MyUplink

NIBE stopt per 1 september 2024 met het NIBE Uplink platform en de app. Vanaf die datum kan alleen nog maar gebruik worden gemaakt van MyUplink software en de bijbehorende app. De NIBE Uplink app werky vanaf 1 september niet meer. Vanaf dan is het niet meer mogelijk de warmtepomp via de NIBE Uplink app te bedienen. 

NIBE heeft alle installateurs enkele maanden gegeven om alle warmtepompen te updaten. We hebben verschillende pogingen ondernomen bij de Nederlandse importeur om uitstel te vragen, maar het hoofdkantoor in Zweden heeft hier niet op gereageerd. Hierdoor zijn wij - en vele andere installateurs - genoodzaakt deze update uit te voeren voor 1 september 2024. 

 

Actie van jouw kant nodig

Omdat de update per adres en handmatig moet worden uitgevoerd, is dit een onhaalbare taak voor de installateurs. We vragen daarom je hulp bij het updaten van het systeen om de online monitoring en je eigen app ná 1 september 2024 werkend te houden. Als het goed is, heb je een e-mail ontvangen van NIBE met daarin de link naar de nieuwe software. 

Welke software heb ik nodig?

Heb je geen mail gekregen van NIBE met de link naar de software? Op het dekseltje van de USB-poort, onder het display, staat het typenummer van jouw warmtepomp.  

Aan de hand van jouw typenummer, kun je hier de juiste software downloaden: 

Het updaten kost een paar minuten en is heel eenvoudig. Voor de update heb je een lege USB-stick nodig die maximaal 8GB geheugen heeft.

Op YouTube vind je een filmpje met uitleg over het uitvoeren van de update. 

Na de update download je de MyUplink-app op je telefoon of tablet en log je in met je oude inloggegevens. Zodra de nieuwe app is verbonden met je warmtepomp, verwijder je de oude app. 

Heb je een ander type NIBE warmtepomp dan op de website staat aangegeven? Neem dan contact met ons op via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl.

Vragen?

Heb je vragen over de update van NIBE? Neem dan contact op met een van onze collega’s via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl.

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.