Betalen, voorschot en (af)rekeningen

Wij sturen maandelijks jouw factuur per e-mail. Dat scheelt papier en is wel zo duurzaam! Wil je toch jouw factuur per post ontvangen? Dat kan, geef dat aan ons door en wij zetten het voor je om. Let er wel op dat wij hier een extra vergoeding voor vragen.

 

Wanneer je je inschrijft bij Duurzaam Opgewekt, kan je kiezen voor Overschrijving of Automatisch Incasso. 

Bij automatisch incasso wordt het bedrag rond de 26e van de maand van jouw rekening afgeschreven. Bij overschrijving ontvang je halverwege de maand van ons de factuur, die je dan vóór het einde van de maand moet betalen. 

Wil je jouw betaalvoorkeur wijzigingen? Stuur dan een bericht naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl

Mocht de eerste incassopoging om welke reden dan ook niet gelukt zijn, dan proberen we het een aantal dagen opnieuw.

Wanneer deze incasso onverhoopt ook niet lukt, dan vragen we je het bedrag zelf naar ons over te maken.

Een week nadat de factuur is vervallen ontvang je van ons een betalingsherinnering. 

Je kunt jouw voorschotbedrag altijd aanpassen via mijnDuurzaamOpgewekt. Je kan ook een e-mail sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl

Wij willen je er wel op wijzen dat het verlagen van het voorschotbedrag op eigen risico is. De jaarafrekening kan door verlaging van het voorschotbedrag hoger uitvallen dan je gewend bent.

Denk je dat het voorschot niet past bij jouw verbruik? Dan kijken we graag met je mee. Stuur een bericht naar onze Klantenservice via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl.

Je kan een ander rekeningnummer doorgeven door ons een bericht te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. Zet in het bericht jouw huidige rekeningnummer en het nieuwe rekeningnummer. 

Alle informatie over ons IBAN-nummer en tenaamstelling kan je terugvinden op de factuur of jaarafrekening.

 
 

Duurzaam Opgewekt maakt de jaarafrekening aan het einde van het contractjaar. Dat is een jaar na het moment dat je een contract met ons bent aangegaan. Je ontvangt de jaarafrekening binnen 6 weken na de afrekenmaand. 

Wij maken jaarafrekeningen niet in een specifieke volgorde. Heb je vragen over jouw jaarafrekening? Dan kun je deze altijd stellen via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of 0344 - 750 270. 

Jaarlijks maken wij een jaarafrekening over het afgelopen contractjaar. In de jaarafrekening bekijken we de verhouding tussen jouw daadwerkelijke verbruik en de voorschotbedragen die je hebt betaald. Wanneer je meer hebt betaald dan je daadwerkelijk hebt verbruikt, dan krijg je dit verschil terug. Wanneer je meer hebt verbruikt, dan dat je betaald hebt, dan moet je het verschil alsnog betalen.

Op de jaarafrekening wordt ook altijd een nieuw voorschotbedrag berekend. Mocht je dit voorschotbedrag daarna alsnog willen veranderen, neem dan contact met ons op. Wij geven je graag een passend advies!

We vergeten allemaal wel eens wat, daarom helpen wij jou te herinneren bij een openstaande factuur. 

Een week nadat de factuur is vervallen ontvang je van ons een betalingsherinnering. Na twee weken krijg je de tweede herinnering en na drie weken krijg je de derde herinnering. 

Bij de derde herinnering worden er extra kosten in rekening gebracht. 



Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.