Contract & Tarieven

 

Warmtetarieven veranderen altijd per 1 januari en worden voor één jaar bepaald. Deze periode is wettelijk bepaald. 

Na jouw inschrijving bij Duurzaam Opgewekt ontvang je een e-mail met daarin alle bijlage die bij jouw contract horen, zoals de Algemene Voorwaarden en het tarievenblad. Deze ontvang je in pdf, als bijlage in onze bevestigingsmail.

Het tarievenblad vind je ook op het klantportaal. Via mijn.duurzaamopgewekt.nl kan je inloggen op jouw klantportaal. Wanneer je bent ingelogd, ga dan naar ‘Mijn gegevens’. Je vindt het tarievenblad onder ‘Mijn bestanden’ of door te klikken op ‘Mijn contracten’.

Onze warmtetarieven zijn gekoppeld aan wettelijke maximumtarieven, die jaarlijks worden bepaald door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dit is vastgelegd in de warmtewet. Meer informatie over het bepalen van warmtetarieven lees je hier: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/warmte-informatie-voor-zakelijke-afnemers/hoe-stelt-acm-warmtetarieven-vast

Nee, je kunt jouw tarief niet vastzetten bij Duurzaam Opgewekt. Er geldt een vast tarief per jaar. Ook als de gasprijs stijgt of daalt, blijft het warmtetarief hetzelfde. De maximumtarieven stelt de ACM vast. 

Er is een energieplafond als nieuwe maatregel ter compensatie van de hoge energiekosten. Dit betekent dat huishoudens die méér verbruiken dan de gebruiksgrens van 37GJ (gigajoul) van het energieplafond, een hoger tarief betalen per GJ.

Het overgrote deel van de huishoudens (70 tot 80%) gebruikt minder dan 37GJ per jaar. Dat staat gelijk aan 1.200 kuub gas.

De slimme meter in jouw woning houdt bij hoeveel warmte je verbruikt. Jouw verbruik kan je inzien via het klantportaal. 

Meer informatie over het prijsplafond voor warmte kan je hier nalezen: https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-stelt-maximumtarief-warmte-vast-en-houdt-daarbij-rekening-met-prijsplafond

Op mijnDuurzaamOpgewekt kan je jouw contract zien. Wanneer je je aanmeld bij Duurzaam Opgewekt krijg je ook altijd een bevestiging van jouw inschrijving en contract. 

Als klant bij Duurzaam Opgewekt heb je een contract voor onbepaalde tijd, omdat je bent aangesloten op een collectief energiesysteem. Je kan daarom geen contract afsluiten voor bepaalde tijd of overstappen naar een andere energieleverancier. 

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.